ІНФОРМАЦІЯ про підсумки проведеної роботи з розгляду звернень громадян, що надійшли до виконавчого комітету Нетішинської міської ради у 2023 році
Відповідно до підпункту 1 пункту «б» статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у виконавчому комітеті Нетішинської міської ради постійно працюють над удосконаленням роботи зі зверненнями громадян.
Для забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» здійснювалися відповідні заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, подальшого поліпшення та всебічного розгляду питань, які порушуються перед міською радою та її виконавчим комітетом.
У 2023 році до виконавчого комітету міської ради надійшло 1493 звернення громадян (на 376 звернень більше ніж у 2022 році – 1117 звернень).
Протягом 2023 року до виконавчого комітету Нетішинської міської ради надійшло 1471 письмове звернення, що на 366 звернень більше, ніж у 2022 році (1105 письмових звернення). На особистих прийомах у міського голови та заступників міського голови побувало 22 громадянина, що на 10 громадян більше ніж у минулому році.
За звітний період до виконавчого комітету Нетішинської міської ради із заявами, скаргами та пропозиціями, з урахуванням колективних звернень, звернулося - 1870 громадян, які порушили 1493 питання (у 2022 році – 1834, які порушили 1117 питань).
У 2023 році надійшло 23 колективних звернення, що становить 1,5 відсотка від загальної кількості звернень, які підписали 400 громадян (у 2022 році – 24 колективне звернення, що становило 2,1 відсотка від загальної кількості колективних звернень, які підписали 741 громадянин).
Через органи виконавчої влади у 2023 році до виконавчого комітету міської ради надійшло 1078 звернень, що становить 72,2 відсотки від загальної кількості звернень, з яких 56 звернень від Хмельницької обласної адміністрації, 1022 - від інших органів, установ, організацій (ЦНАП, управління соціального захисту населення). Через уповноважену особу у 2023 році звернень не надходило.
У 2023 році до виконавчого комітету міської ради для повторного розгляду надійшло 9 звернень, у 2022 році – 2.
Зі зверненнями для вирішення певних питань звернулись 270 осіб різних груп інвалідності, 1 учасник війни, 4 особи з інвалідністю внаслідок війни, 47 учасників бойових дій, 8 ветеранів праці, 3 дитини війни, 8 багатодітних сімей, 8 одиноких матерів, 26 учасників ліквідації та осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС.
Найбільш актуальними за тематичними групами питань, що порушувалися громадянами у своїх зверненнях, є питання: соціального захисту, у тому числі надання матеріальної допомоги на лікування, для вирішення соціально-побутових питань (1091 звернення або 73,1 відсоток від загальної кількості звернень), земельних відносин (142 звернення або 9,5 відсотків від загальної кількості звернень), економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (111 звернень або 7,4 відсотки від загальної кількості звернень), комунального господарства (28 звернень або 1,9 відсотка від загальної кількості звернень), сімейної та гендерної політики, захист прав дітей (20 звернень або 1,3 відсотки від загальної кількості звернень), житлової політики (18 звернень або 1,2 відсотки від загальної кількості звернень).
З метою належного розгляду звернень громадян щодо надання грошової допомоги на лікування, вирішення соціально-побутових питань та відповідно до пункту 3 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008, рішенням від 26 січня 2023 року № 49/2023 затверджено порядок надання одноразової грошової допомоги та склад комісії з питань надання одноразової грошової допомоги мешканцям Нетішинської міської територіальної громади.
У 2023 році комісією розглянуто 972 звернення громадян щодо надання грошової допомоги. За пропозиціями комісії із бюджету міста виділені кошти мешканцям територіальної громади, які опинилися у скрутних життєвих обставинах для проведення складних операцій, іншого дороговартісного лікування, для вирішення соціально-побутових питань у сумі 4 мільйони 342 тисячі гривень (відповідно до розпоряджень міського голови надана матеріальна допомога на загальну суму 1 мільйон 132 тисячі 500 гривень; відповідно до рішень виконавчого комітету міської ради надана матеріальна допомога на загальну суму 3 мільйони 209 тисяч 500 гривень).
Також, рішенням виконавчого комітету Нетішинської міської ради від 19 квітня 2018 року № 181/2018 «Про встановлення розміру допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалася поховати померлого жителя міста Нетішин» встановлено розмір допомоги на поховання померлого жителя міста Нетішин.
Від 01 січня до 18 жовтня 2023 року за зверненнями 20 громадян виплачена матеріальна допомога у сумі 50 тисяч гривень на поховання померлих.
Від 18 жовтня 2023 року повноваження з надання допомоги на поховання громадян здійснюються Нетішинською міською військовою адміністрацію.
За результатами розгляду: 1288 звернень (86,3 відсотки) вирішено позитивно, на 132 звернення (8,8 відсотків) надано роз’яснення, відмовлено у задоволенні звернень 43 заявникам (2,9 відсотків), 1 заява (0,1 відсоток) не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» та 29 звернень (1,9 відсотків) перебувають у стадії розгляду.
За результатами розгляду звернень громадян у звітному періоді прийнято 75 рішень міської ради, 43 рішення виконавчого комітету міської ради та видано 44 розпорядження міського голови.
До виконавчого комітету міської ради у 2023 році електронних петицій не надходило.
Робота з розгляду звернень громадян постійно знаходиться на контролі у виконавчому комітеті міської ради.
На виконання абзацу 1 пункту 5 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», підпункту 1 пункту «б» частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» секретарем Нетішинської міської ради затверджено графіки здійснення перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян у 2023 році у структурних підрозділах виконавчого комітету Нетішинської міської ради та у комунальних підприємствах Нетішинської міської ради. У 2023 році здійснено 9 перевірок з питань додержання законодавства про звернення громадян, зокрема: відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Нетішинської міської ради, КП НМР «Житлово-комунальне об’єднання», служби у справах дітей виконавчого комітету Нетішинської міської ради, відділу молоді і спорту виконавчого комітету Нетішинської міської ради, управління освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради, КП НМР «Торговий центр», Фонду комунального майна м.Нетішина, КНП НМР «СМСЧ м.Нетішин», КНП НМР «Центр ПМСД».
Для покращення обслуговування громадян у приміщенні виконавчого комітету Нетішинської міської ради виготовлений інформаційний стенд, на якому розміщуються графіки особистих прийомів керівництвом громадян обласної військової адміністрації, обласної ради, графік роботи телефонної «гарячої» лінії «Запитай у влади» в обласній військовій адміністрації, графіки особистого прийому громадян керівництвом обласної ради та виконавчого комітету Нетішинської міської ради.
Також, з метою покращення обслуговування громадян на першому поверсі приміщення виконавчого комітету Нетішинської міської ради розміщено номери телефонів, за якими громадяни можуть звернутися до міського голови, його заступників, секретаря міської ради, керуючого справами виконавчого комітету Нетішинської міської ради із запитаннями та пропозиціями.
На офіційному вебсайті Нетішинської міської ради функціонує розділ «Звернення громадян та петиції». Зокрема, у розділі розміщується інформація про графіки прийому керівництвом обласної військової адміністрації, обласної ради, виконавчого комітету Нетішинської міської ради, матеріали щодо організаційної роботи зі зверненнями громадян, зразки заяв. У розділі також можна подати електронне звернення.
Звернутися до міського голови громадяни також можуть на офіційному сайті Нетішинської міської ради у рубриці «Запитання – відповіді», у соціальній мережі Фейсбук на сторінці виконавчого комітету Нетішинської міської ради.