Раніше подати документи на отримання допомоги при народженні дитини можна було лише у паперовій формі під час особистого візиту до управлінь соціального захисту населення. Завдяки онлайн-сервісу запроваджено принципово новий рівень якості обслуговування. Всі необхідні документи можна подати у будь-який зручний час – 24 години на добу, сім днів на тиждень – через Інтернет.
Відтак електронна послуга, яку 30 березня 2017 року разом запровадили Міністерство соціальної політики, Міністерство юстиції та Державне агенство з питань електронного урядування, поступово набуває популярності серед новоспечених батьків. Електронна послуга доступна на порталі Мінсоцполітики e-services.msp.gov.ua. Згодом нею також можна буде скористатися на Єдиному державному порталі адміністративних послуг my.gov.ua.
Процес авторизації користувача на порталі Мінсоцполітики e-services.msp.gov.ua відбувається у два способи: або через електронну пошту, або завдяки електронного цифрового підпису (ЕЦП). Далі відкривається електронна форма, яку слід заповнити. Власне, слід зазначити відомості про дитину, матір, батька, місце реєстрації та фактичного проживання, якщо вони відрізняються. І насамкінець – система автоматично підкаже територіальний орган соціального захисту, який має розглянути запит. Завдяки автоматичній перевірці і підказкам, заповнення електронної форми відбувається легко і просто – із мінімальним ризиком припущення помилок.
Варто відзначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року № 722 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" передбачено, у разі подання громадянами заяви для призначення допомоги при народженні дитини в електронній формі з використанням цифрового підпису органи соціального захисту населення мають призначити таку допомогу не пізніше наступного робочого дня після отримання заяви. При цьому, виплату частини одноразової допомоги при народженні дитини (10320 грн.) здійснювати не пізніше наступного операційного дня на рахунок одержувача допомоги.