Реалії сьогодення зумовлюють розвиток та впровадження у практику нових форм комунікацій щодо запровадження електронного документообігу.
Так, електронне звітування – це найбільш зручний та сучасний формат спілкування з контролюючими органами. Подача електронної звітності має багато суттєвих переваг для платників податків: мінімальні затрати часу на заповнення звітності; формування та надсилання звітності за допомогою спеціальних програм; подання звітності всього за декілька хвилин з будь-якого місця, де є доступ до мережі інтернет; вибір часу подачі звітності, зручного для вас; економія часу, не потрібно кудись їхати, простоювати в чергах; гарантія перевірки звітності на наявність арифметичних помилок; підтвердження доставки звітності; постійне оновлення версій документів звітності, згідно змін у законодавстві; уникнення потреби зберігання паперових копій поданої звітності; автоматичне формування архіву електронних копій звітів, квитанцій та ін.; подана в електронному вигляді звітність надійно зашифрована, захищена від несанкціонованих переглядів та втручань.
Електронний цифровий підпис кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів. Наразі це: Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг (КНЕДП) Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (м. Хмельницький, вул. Героїв Майдану, 12. тел. 72-07-58), АЦСК АТ «КБ «Приватбанк», АЦСК ПАТ «УкрСиббанк», ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна», АЦСК АТ «Ощадбанк», КНЕДП «Казначейство», КНЕДП «Дія» та ін.
Таким чином, безконтактний спосіб взаємодії платників податків та Державної податкової служби України є особливо актуальним у період карантинних обмежень. В Центрах обслуговування платників податкових органів надання послуг здійснюється з урахуванням усіх протиепідеміологічних рекомендацій, але додаткова обачність ніколи не буде зайвою. Подаючи звітність в електронному вигляді, платники позбавлять себе потенційних ризиків зараження на COVID-19.
Враховуючи. що на ринках працюють фізичні особи – підприємці в основному 1 та 2 груп платників єдиного податку та звітність з цього податку подають один раз протягом 60 днів по закінченню звітного року, наполегливо рекомендуємо протягом жовтня – грудня 2020 року отримати ними електронний цифровий підпис у вищевказаних Акредитованих центрах сертифікації ключів.
Отримання електронного цифрового підпису дасть можливість подати податкову декларацію платника єдиного податку - фізичної особи – підприємця, а також іншу звітність, за 2020 рік у січні – лютому 2021 року, через сервіс «Електронний кабінет платника» або скориставшись іншим програмним забезпеченням, яке надає можливість створювати та надсилати до органів ДПС податкову та іншу звітність засобами телекомунікаційного зв’язку.
Головне управління ДПС у Хмельницькій області