Розмір шрифту  Інтервал  Кольорова схема Вимкнути
  • Тобі, Нетішине:
    «Ти – дивовижний влітку й восени, у заметіль весняну чи зимову…»

Дискусійне засідання координаційної ради щодо реформування шкіл в громаді: необхідно прийняти виважене рішення

05 бер 2021

 

2 березня під головуванням заступника міського голови Василя Миська відбулося чергове засідання координаційної ради з питань реформування закладів загальної середньої освіти Нетішинської міської територіальної громади. До складу якої входять секретар міської ради, спеціалісти управління освіти та представники виконкому міської ради, депутати міської та районної ради, директори загальноосвітніх шкіл, голови Рад шкіл, голова ради голів профспілок працівників освіти та представники учнівського самоврядування. Порядок денний засідання містив 6 важливих питань, одне з яких – визначення закладу загальної середньої освіти, який буде перепрофільований у ліцей Нетішинської громади. На початку засідання заступник голови координаційної ради, начальник управління освіти Ольга Бобіна ознайомила усіх зі зверненнями трьох громадянок, молодих мам Наталії Дорошенко, Тетяни Чернявки та Ірини Гончарук, які запропонували створити ліцей на базі ЗОШ №1, адже вважають, що саме тут високий якісний склад вчителів базової та старшої школи, географічно вигідне положення, велика територія із зеленими насадженнями. Голова координаційної ради Василь Мисько повідомив присутніх про службову записку старости Старокривинського старостинського округу Світлани Ясенчук щодо громадських обговорень, які відповідно до законодавства відбулися в сільській місцевості. Член координаційної ради Катерина Янович перед початком розгляду порядку денного внесла пропозицію перенести прийняття рішення щодо визначення школи, яка буде реорганізована в ліцей та доопрацювати управлінням освіти комплексний аналіз діяльності закладів загальної середньої освіти. Однак пропозицію Катерини Валеріївни не було підтримано.

Члени координаційної ради розглянули та взяли до відома інформацію головного спеціаліста з питань школи управління освіти виконкому міської ради Євгенії Мичківської щодо найвищих показників шкіл в рамках організації профільного навчання. Аналізуючи напрям «Якісний кадровий склад педагогів» було зазначено, що у ЗОШ №2 найвищий відсоток учителів (49%), які мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», «спеціаліст першої категорії», звання «старший учитель», «учитель-методист». Найвищий якісний показник успішності за результатами річного оцінювання в здобувачів освіти ЗОШ №1, який становить 65% по всьому закладі, 62% учнів базової школи та 69% здобувачів освіти старшої школи. Однак найвищий якісний показник успішності в школярів 1-4 класів ЗОШ №4, який становить 87%. Аналіз результатів державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання свідчить, що найкращі показники успішності продемонстрували випускники НВК, а саме:
82% випускників мають якісний показник успішності з математики, 84 %
з історії України, 89% з іноземної мови. За рейтинговими показниками Українського центру оцінювання якості освіти НВК увійшов у вісім кращих шкіл області з української мови, з показником навченості більшим 70%, в десятку шкіл області з історії України з показником навченості більшим 75%, в двадцять кращих шкіл області з іноземної мови з показником навченості більшим 70%. За рейтинговими показниками Українського центру оцінювання якості освіти ЗОШ №1 та ЗОШ №4 увійшли в десятку кращих закладів освіти області з математики з показником навченості більшим 70%.
Відповідно до Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні»
та срібну медаль «За досягнення у навчанні», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17 березня 2015 року №306, випускники за результатами річного оцінювання за 10-й і 11-й клас та результатами ДПА у формі зовнішнього незалежного оцінювання, нагороджуються медалями. Найвищий показник підтвердження за результатами ДПА у формі зовнішнього незалежного оцінювання в ЗОШ №4, який становить 87%.

Аналізуючи напрям «Результати зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО)» було зазначено, що найкращі результати (140-200 балів) отримали випускники НВК, а саме: 83% з української мови та літератури, 65% – з історії України, 73% – з іноземної мови, 75% – з біології, 65% – з географії.
Випускники НВК та ЗОШ №4 продемонстрували найвищий результат 91%

(140-200 балів) з фізики і ввійшли в 200 кращих шкіл України.
Найвищий результат 200 балів з математики отримав учень НВК, а з іноземної мови учень ЗОШ №2. Найвищий рейтинговий показник результатів ЗНО, визначений УЦОЯО в ЗОШ №4, яка посідає 34 і 41 місце в області та є найкращим у місті. Впродовж трьох років повну загальну середню освіту здобули 608 випускників закладів загальної середньої освіти. З них 562 особи (92%) продовжують здобувати освіту в закладах вищої освіти. За три роки в ТОП-20 кращих вищих навчальних закладів України вступили 159 випускників (28%). Найбільша кількість випускників, яка вступила до закладів вищої освіти, які входять в ТОП -20 кращих закладів України у ЗОШ №1. Проаналізовано кількість випускників 9-х класів, які продовжують навчання в 10-ому класі. Найкращий показник кількості учнів, які продовжують навчання в десятих класах у ЗОШ №4, який становить 74%, а найвища середня наповнюваність учнів у 10-х класах у ЗОШ №1, яка становить 27 учнів. Аналізуючи результати моніторингу серед учнів 9-х класів щодо визначення профільних предметів слід зазначити, що найбільша кількість 6-7 предметів пропонується в НВК «ЗОШ І – ІІ ступенів та ліцей» і підтверджується найбільшою кількістю різних профільних предметів, які вивчаються в старшій школі.

Управлінням освіти проаналізовано профіль навчання і продовження навчання в ЗВО відповідно до профілю. Найвищий показник підтвердження 74% підтвердили профільний предмет «українська мова» при вступі до ЗВО випускники ЗОШ №1 та 93% випускників ЗОШ №4 – профільний предмет «математика». Якісне вивчення профільних предметів не можливе без сучасного матеріально-технічного забезпечення. Найкраще матеріально-технічне забезпечення в НВК, який забезпечений трьома навчально-комп’ютерними комплексами, 13-ма мультимедійними засобами, 1 цифровою лабораторією в кабінеті фізики. Проаналізовано вартість одного учня по закладах загальної середньої освіти. Найнижча вартість одного учня у НВК, яка становить 25,7 тис. грн, що свідчить про найраціональніше використання коштів у цьому закладі. Якість знань учнів залежить також від інноваційної діяльності учнів та вчителів, від участі в Міжнародних, Всеукраїнських, регіональних проєктах та програмах. Найбільше 6 інноваційних проєктів впроваджується в НВК.
Проаналізовано результати роботи з обдарованими дітьми. Найбільше (11 осіб) учасників Всеукраїнського конкурсу-захисту науково дослідницьких робіт учнів -членів МАН в НВК «ЗОШ І – ІІІ ступенів та ліцей», які здобули 10 призових місць в І етапі ( міському) , 9 призових місць в ІІ етапі (обласному),
1 призове місце в ІІІ етапі (всеукраїнському). 99 призових місць в учнівських олімпіадах з базових дисциплін посіли здобувачі освіти НВК, що є найбільшою кількістю серед призових місць інших закладів загальної середньої освіти міста. З них 23 призових місця, цього ж закладу, учні здобули в ІІІ (обласному) етапі учнівських олімпіад з базових дисциплін, 2 призових місця в ІV етапі (всеукраїнському) учнівських олімпіад з базових дисциплін. Всього проаналізовано 42 напрями освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти. Найкращі результати 27 із 42 напрямів продемонстровано НВК, 8ЗОШ №1, 7 – ЗОШ №4 та 2 – ЗОШ №2.

Присутні підтримали питання про утворення в Нетішинській міській територіальній громаді одного ліцею, який буде забезпечувати також здобуття базової середньої освіти, утворення чотирьох гімназій – три гімназії на території міста із структурним підрозділом – початкова школа та у селі Кривин утворення гімназії з двома структурними підрозділами – початкова школа та заклад дошкільної освіти.

«Гаряча» дискусія між членами координаційної ради зав’язалася під час обговорення третього питання, яке стосувалося визначення закладу загальної середньої освіти в громаді, який буде перепрофільований у ліцей. Провівши комплексний об’єктивний аналіз у розрізі кожного закладу, управління освіти запропонувало визначити Нетішинський НВК ліцеєм, який буде забезпечувати також здобуття базової середньої освіти. голова Ради ЗОШ №2 Зінаїда Количева внесла пропозицію створити ліцей на базі ЗОШ №1. Однак думки розділилися, рішення не було прийнято, а тому наступні питання порядку денного не розглядалися. Вже 17 березня члени координаційної ради з питань реорганізації шкіл в громаді зберуться знову, щоб прийняти виважене та важливе рішення, яке дозволить старшокласникам нашої громади отримувати якісну профільну освіту в закладі, який заслуговує стати ліцеєм.

Нагадаємо, в Україні триває реформа шкільної освіти. За 4 роки вже не буде всім звичних загальноосвітніх навчальних закладів. Відповідно до ст. 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту» будуть початкова школа, гімназії та ліцеї. До складу гімназії може входити початкова школа (1-4 класи) та базова (5-9 класи). До складу ліцею – гімназія (базова школа) та профільна школа (10-12 класи).

Відділ з організаційних питань апарату

виконавчого комітету Нетішинської міської ради