У четвер, 23 грудня, відбулась 18 сесія Нетішинської міської ради VIII скликання. На порядок денний було винесено 115 проєктів рішень, що стосувались різних сфер життєдіяльності міської територіальної громади. Уже традиційно більшість з них - з земельні.
Найголовнішим рішенням міської ради пленарного засідання було прийняття бюджету Нетішинської міської територіальної громади на 2022 рік.
В основу для формування бюджету покладено вимоги Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», рішення Хмельницької обласної ради про обласний бюджет на 2022 рік, інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин. Було також враховано інформацію основного платника податків - ВП «ХАЕС» ДП «НАЕК «Енергоатом» та податкових органів.
Бюджет-2022 відображає економічну діяльність нашої громади, сформований він з доходів та видатків, і становить 546 млн. 210 тис. 891 грн.
Особливостями прийнятого бюджету є: збільшення нормативу зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджетів територіальних громад з 60 % до 64%; скасування мораторію на індексацію нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та земель несільськогосподарського призначення з 2022 року; 10% надходжень від адміністративних штрафів за адмінправопорушення у сфері забезпечення безпеки руху; 50 % отриманих доходів від плати за ліцензії на впровадження діяльності з організації та проведення азартних ігор; надходження від викупу земельних ділянок державної та комунальної власності, передбачених для ведення селянського та фермерського господарства (30% до бюджету розвитку місцевих бюджетів); сплата акцизного збору з роздрібного продажу тютюнових виробів (після визначення Кабміном механізму перерозподілу цього акцизного податку з державного до місцевих бюджетів); значного зростання вартості енергоносіїв, підвищення вартості продуктів харчування, медикаментів та інших матеріалів.
Доходи бюджету Нетішинської МТГ на 2022 рік становитимуть: 546 210, 9 тис. грн (загальний фонд (без трансфертів) - 455 172, 3 тис. грн (83,3 %), спеціальний фонд - 4 789 тис. грн (0,9%), офіційні трансферти - 86 249, 6 тис. грн ( 15,8%).
Що стосується структури надходжень до загального фонду без офіційних трансфертів (455 172, 3 тис. грн) на 2022 рік, то найбільший відсоток має податок на доходи фізичних осіб: 381 223, 6 тис. грн (83,7 %), далі: плата за землю - 27 611, 3 тис. грн (6,1%), єдиний податок – 26 634, 7 тис. грн (5,9%), акцизний податок – 12 734, 3 тис. грн (2,8 %), нерухоме майно – 2 381, 0 тис. грн (0,5%), оренда комунального майна – 955, 4 тис. грн (0,2%), інші надходження -3 632 тис. грн (0,8%).
Варто зазначити, що основним платником до бюджету Нетішинської МТГ було, є і залишається надалі ВП «ХАЕС». У структурі надходжень сплата підприємства становить 65%.
Враховуючи надходження, у 2022 році у повному обсязі будуть забезпечені видатки на фінансування захищених статей бюджету міської територіальної громади.
Загалом видатки бюджету Нетішинської МТГ на 2022 рік становлять 531 927, 9 тис. грн: оплата праці з нарахуваннями (без врахування видатків на охорону здоров’я ) - 57%, комунальні послуги та електроносії - 2%, харчування - 2%, інші – 25%, реверсна дотація (вилучення до державного бюджету) – 14%. Слід зазначити, що на 2022 рік вилучення до державного бюджету з бюджету громади становитимуть 75 068, 9 тис. грн - на 20, 4 млн. грн (37%) більше, ніж у 2021 році.
Найбільший відсоток видатків у структурі видатків загального фонду бюджету громади на 2022 рік (за бюджетними програмами) становлять видатки на галузь освіти (46%) та реверсна дотація (14%). Менші відсотки: державне управління (12%), житлово-комунальне господарство (8%), сконцентровані кошти (5%), охорона здоров’я (4%), соціальний захист та соціальне забезпечення (4%), культура та мистецтво (4%), економічна діяльність (2%) та ін..
На пленарному засіданні було також внесено зміни до бюджету громади на 2021 рік.
31 грудня втрачають чинність бюджетні призначення, які передбачались на 2021 рік. Мова йде про облаштування спортивного майданчика на території НВК. Фінансування цих видатків планувалось здійснити частково за рахунок субвенцій з державного бюджету (фінансування зони спостереження). Оскільки субвенційні кошти не надійшли, а роботи перебувають на стадії завершення, то було прийнято рішення про спрямування коштів бюджету громади в сумі 2,3 млн. грн на ці цілі. Разом з тим, відповідно до прийнятих змін до бюджету на 2021 рік, на 389,5 тис. грн збільшено кошти на завершення виготовлення проєкту реконструкції частини будівлі харчоблоку та пральні по вул. Лісова (територія СМСЧ).
Відділ з організаційних питань