Право громадян на звернення та отримання відповіді є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян в Україні.
Питання практичної реалізації громадянами наданого їм такого конституційного права регулюється Законом України «Про звернення громадян».
У 2024 році до виконавчого комітету міської ради надійшло 2525 звернень громадян (в т. ч. 2487 письмових, з них 16 колективних, які підписали 1721 громадянин). Для повторного розгляду надійшло 8 звернень.
До виконавчого комітету з заявами, скаргами та пропозиціями, з урахуванням колективних звернень, звернулося 4 230 громадян, які порушили 2 525 різного роду питань.
На особистих прийомах у міського голови та заступників міського голови побувало 38 громадян.
Через органи виконавчої влади до виконавчого комітету міської ради надійшло 1 793 звернення, з яких 54 - від Хмельницької ОДА, 1 739 - від інших органів, установ, організацій (ЦНАП, управління соціальної та ветеранської політики).
Зі зверненнями для вирішення різного роду питань звернулося 253 особи з інвалідністю, 1 учасник війни, 4 особи з інвалідністю внаслідок війни, 206 учасників бойових дій, 21 ветеран праці, 6 багатодітних сімей, 11 одиноких матерів, 13 учасників ліквідації та осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС.
Найбільш актуальними за тематичними групами питань, що порушувалися громадянами у своїх зверненнях, є питання: соціального захисту, у тому числі надання матеріальної допомоги на лікування, для вирішення соціально-побутових питань (1 820 звернень), економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (294 звернення), земельних відносин (194 звернення), сімейної та гендерної політики, захист прав дітей (43 звернення), комунального господарства (30 звернень), житлової політики (25 звернень).
З метою належного розгляду звернень громадян щодо надання грошової допомоги на лікування, вирішення соціально-побутових питань та, відповідно до пункту 3 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008, рішення виконавчого комітету міської ради від 26 січня 2023 року № 49/2023 зі змінами, затверджено порядок надання одноразової грошової допомоги та склад комісії з питань надання одноразової грошової допомоги мешканцям Нетішинської МТГ.
У 2024 році комісією розглянуто 1760 звернень громадян щодо надання одноразової грошової допомоги. За пропозиціями комісії з місцевого бюджету були виділені кошти мешканцям територіальної громади, які опинилися у скрутних життєвих обставинах, для проведення складних операцій, іншого дороговартісного лікування, для вирішення соціально-побутових питань.
Загалом, за результатами розгляду звернень громадян 2 207 звернень вирішено позитивно, на 157 звернень надано роз’яснення, 28 заявникам відмовлено у задоволенні звернень, одна заява не підлягає розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» та 133 звернення на кінець року перебували в стадії розгляду.
3а результатами розгляду звернень громадян у звітному періоді прийнято 66 рішень міської ради, 50 рішень виконавчого комітету міської ради та видано 30 розпоряджень міського голови.
На офіційному вебсайті міської ради функціонує розділ «Звернення громадян та петиції». Зокрема, у розділі розміщується інформація про графіки прийому керівництвом обласної військової адміністрації, обласної ради, виконавчого комітету міської ради, матеріали щодо організаційної роботи зі зверненнями громадян, зразки заяв. У розділі також можна подати електронне звернення.
Робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі виконавчого комітету і спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення, на вдосконалення форм та методів цієї роботи.
Виконавчий комітет