Останнім часом деякі представники нетішинської громади активно наполягають на виділенні коштів з місцевого бюджету на капітальний ремонт багатоповерхових будинків. Натомість недоцільним таку виплату коштів називає міський голова Олександр Супрунюк.
Раніше виділялись кошти з міського бюджету на капітальний ремонт житлових будинків, проте нетішинці скаржились, що їхні будинки перебували у занедбаному стані. Здебільшого ремонтувались тільки ті, де проживали депутати, які могли вирішити певні питання, або ж чиновники.
Сьогодні виділення на капітальний ремонт коштів з міського бюджету – це, на думку міського голови, несправедливо і по відношенню до мешканців садибної забудови міста, які обслуговують свої оселі самі. А обслуговування індивідуальних будинків обходиться значно дорожче, ніж багатоповерхівки.
Як зазначено в письмовій довідці КП НМР «ЖКО», яка надійшла минулої п’ятниці, 24 травня, на адресу міського голови Олександра Супрунюка, Постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.20111 р. (№869) «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» було встановлено Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Зазначеним Порядком визначено механізм формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Тариф на послуги утримання будинків і споруд та прибудинкових територій було розраховано КП НМР «ЖКО», згідно з вимогами Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11. 06. 2011р. (№869) «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги». Кожний будинок мав свій індивідуальний тариф, залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично надаються для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку послуг, що визначено додатком до цього Порядку.
Відповідно до п. 3 ст. 31 «Про житлово-комунальні послуги» (2004 р.) встановлено, що органи місцевого самоврядування затверджують ціни /тарифи та житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. На основі вищезазначених законодавчих документів, КП НМР «ЖКО» було здійснено розрахунок економічно обґрунтованих витрат на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
До переліку послуг, що розраховані в тарифі, які надає комунальне підприємство, відповідно до рішень виконкому від 8.12. 2016 р. та 10.10. 2017 р, ввійшли 11 послуг: 1) утримання будинку та прибудинкової території; 2) вивезення та захоронення побутових і негабаритних відходів; 3) технічне обслуговування ліфтів;4) технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем: гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, центрального опалення; 5) дератизація; 6) дезінсекція; 7) обслуговування димовентиляційних каналів; 8) поточний ремонт конструктивних елементів будинків; 9) освітлення місць загального користування і підвалів; 10) енергопостачання ліфтів; 11) послуги диспетчерської аварійної служби по ліфтах і електромережах.
У вказаному переліку складових послуг з утримання будинків та прибудинкової території не передбачені витрати на проведення капітального ремонту житлових будинків. Таким чином, згідно з вищевказаними нормативними документами, витрати з капітального ремонту багатоквартирних будинків не включені до тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Як свідчать документальні дані, і в попередні роки, в розроблені КП НМР «ЖКО» та затверджені рішеннями виконкому тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, не були включені витрати на проведення капітальних ремонтів багатоповерхових житлових будинків.
На даний час, згідно з п. 2 ч. 7 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», співвласники зобов’язані забезпечувати технічне обслуговування та, у разі необхідності, проведення поточного і капітального ремонтів спільного майна багатоквартирного будинку. Статтею 12 цього Закону встановлено, що витрати на його управління, включають, зокрема, витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку.
Витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку витрат. Отже, проведення капітального ремонту будинку та його фінансування є обов’язком співвласників багатоквартирного будинку (власників квартир та нежитлових приміщень у цьому будинку).
Відділ з організаційних питань апарату
виконавчого комітету Нетішинської міської ради