Сьогодні КП «ЖКО» шукає шляхи оптимізації роботи свого підприємства. Пріоритетом є впровадження електронних сервісів. Вони дадуть змогу кожному споживачеві – співвласнику багатоповерхового житлового будинку, в якому КП «ЖКО» є управителем, через Інтернет отримати вичерпну інформацію, що стосується не тільки стану своїх платежів чи заборгованості, а й характеристики будинку, проведення в ньому ремонтів і т. ін.
Нині в КП «ЖКО» активно вивчають і аналізують ринок електронних послуг. З цією метою головний інженер підприємства Олександр Третяк нещодавно їздив до Івано-Франківська та Вараша переймати досвід.
В Івано-Франківську впроваджений електронний сервіс Visual Servise, розробником якої є місцева фірма, а у Вараші - Аlliance Solution київської фірми.
Особливо в КП НМР «ЖКО» зацікавлені електронним сервісом Visual Servise, який функціонує в Івано-Франківську майже 10 років. Він має широкий функціонал (різні модулі, які можна використовувати для різних потреб). Потужний, у відкритому доступі для споживачів, за рахунок масовості ще й дешевший.
У реальному часі у відкритому доступі розміщена інтерактивна карта, на якій позначені всі будинки, які обслуговує компанія. Кожен споживач має право зайти на сторінку програми і побачити всю інформацію стосовно будь-якого будинку. Це загальнодоступно. Програмою забезпечено захист персональних даних, як того вимагає чинне законодавство. Тільки зареєстрований абонент, маючи пароль, може перевірити стан своїх платежів. Функціонує і онлайн-проплата за комунальні послуги.
Значно дорожчий електронний сервіс у Вараші. Поступається він і функціоналом. Рік тому для покращення комунікацій зі споживачами почали його впроваджувати в місті - кожен споживач має свій електронний кабінет, в якому він може бачити виключно свої проплати за комунальні послуги.
Аналізують нині ринок електронних послуг і в КГ ВП ХАЕС. Такого роду цифрові технології планують впровадити в цьому комунальному підприємстві. Нині активно ведуться перемовини між КП «ЖКО» і КГ ХАЕС, щоб впроваджувати одну електронну програму. Споживчі користуватимуться одним сервісом, входитимуть в один електронний кабінет і бачитимуть повністю всю інформацію по своєму будинку щодо затрат на обслуговування та ремонту, роботи ліфтів,теплопостачання, водопостачання, водовідведення.
Коли саме запрацює електронний сервіс в обох комунальних підприємствах, залежатиме від фінансування. Комунальники запевняють – в найближчій перспективі.
Відділ з організаційних питань апарату
виконавчого комітету Нетішинської міської ради