Розмір шрифту  Інтервал  Кольорова схема Вимкнути
  • Тобі, Нетішине:
    «Ти – дивовижний влітку й восени, у заметіль весняну чи зимову…»

До уваги українських виробників курятини!

28 гру 2015

До уваги суб’єктів господарювання!

З метою сприяння торговельно-екномічних зв’язків України, підтримки вітчизняних товаровиробників, Посольство України в Об’єднаних Арабських Еміратах надало таку інформацію.

У 2014 ринок споживання халяльної продукції в ОАЕ році був оцінений у більш ніж 20 млрд.дол.США, а імпорт м’яса та м’ясних продуктів перевищив 1 млрд. дол. США.

Наразі існує два основні шляхи експорту м’яса до ОАЕ: живі тварини (виключає необхідність отримання сертифікату «халяль», оскільки тварини забиватимуться на місці у відповідності до халяльних норм), а також м'ясо у замороженому/охолодженому вигляді (потребує отримання сертифікату «халяль» за місцем виробництва).

Процедура отримання сертифікації халяль передбачає, що вибрана для забою тварина або птах повинні бути здоровими, забій здійснюється з дотриманням певного мусульманського ритуалу - над твариною або птахом читається молитва, після чого вона вбивається швидко і найменш болісно, шляхом моментального перерізання шийних артерій дуже гострим ножем.

Більше того, при дотриманні умов халяль не дозволяється вимочування  і засолювання туш. Для того щоб інгредієнти тваринного походження, наприклад, емульгатори, жири і ферменти, були визнані халяль, вони повинні бути отримані від тварин, забитих за мусульманськими законами.

Для отримання відповідного сертифікату необхідно отримати згоду від місцевого мусульманського центру (в Україні) та після цього звернутись до Міністерства води та навколишнього середовища ОАЕ, представники якого мають відвідати виробництво та особисто переконатись у дотриманні вимог.

Обсяг ринку курятини ОАЕ орієнтовно складає 350 тис. тон на рік, споживання на душу населення - 47 кг на рік. Це обумовлено декількома факторами, в першу чергу відносно низькою (у порівнянні з яловичиною чи бараниною) ціною та відсутністю у широкому вжитку свинини.

За наявною у Посольстві інформацією, загальний рівень власного виробництва ОАЕ знаходиться приблизно на рівні 43 тис. тон на рік, та має тенденцію до збільшення (прогноз на 2015 рік - 45 тис. тон). Виробничий цикл складає 4-6 тижнів. Забій відбувається при досягненні живої ваги 1,3 кг. Виробництво сучасне та повністю інтегроване. Наявний ефект сезонності - влітку, протягом Рамадану та Хаджу рівень споживання знижується на 5-10 %. Така риса характерна ринку курятини в цілому. Використання гормонів росту заборонено законодавчо. Забій відбувається у відповідності з принципами «халяль». Орієнтовно 75 % курятини власного виробництва реалізовується у охолодженому вигляді. Також слід наголосити, що споживачі надають переваги фасованій птиці (800 - 900 - 1000 - 1100 грамів).

Основні еміратські виробники:

- Emirates Modern Poultry Со (EMPCO) - 20 % від загального обсягу;

- Аl Ain Poultry - 16 %;

- Al Khazna Poultry - 11%;

- Arab Poultry Breeding and Production Co (Tasil) - 8%;

- Ras Al Khaimah Poultry Farm - 8 %;

- Arab Poultry Production Co (Farouj Al-Wadi) - 7%;

- Al Rahba LLC/Liwa Poultry Farm - 6%.

Домінуючою країною походження імпортної мороженої курятини є Бразилія. Майже 70% курятини постачається на ринок ОАЕ з цієї країни. Основним бразильським постачальником є компанія SADIA. При чому позиції бразильських виробників рік до року зміцнюються. Нещодавно SADIA відкрила власне виробництво на території вільної економічної зони KIZAD. Орієнтовна вартість виробничих потужностей SADIA в ОАЄ - близько 160 млн.дол.США. Протягом 2014 року SADIA інвестувала в свою дистрибуцію в регіоні РСАДПЗ близько 200 млн.дол.США. Близько 19% ринку імпортованою мороженої курятини займають США та 4% -Франція. Основним постачальником охолодженої імпортної курятини є КСА та Оман.

Заморожена курятина реалізовується в сегменті «ХоРеКа» - 60-65%,  в роздрібних мережах - 25 %, подальша переробка - до 15 %.

Ринок ОАЕ є привабливим для вітчизняних виробників курятини. Більшість експертів прогнозують його подальше зростання (основні чинники це зростання місцевого населення та кількості іноземних робітників).

Компаніями, які потенційно можуть бути зацікавлені у налагодженні регулярних поставjr м’яса та м’ясних продуктів з України:

- Ahmed Al Ali Trading LLC (P.O.Box 31590, Дубай, ОАЕ) - заморожена - яловичина, баранина/ягнятина, курятина, свинина;

- Aliana Trading LLC (P.O.Box 127799, Дубай, ОАЕ) - охолоджена, заморожена - яловичина/телятина, баранина, курятина;

- Al Aabdi Holding LLC (P.O.Box 15016, Дубай, OAE) - заморожена, охолоджена - яловичина, баранина/ягнятина, курятина;

- А1 Kabeer Group (P.O.Box 23179 Дубай/P.O.Box: 1954 Шарджа, OAE) - заморожена, охолоджена - курятина, баранина/телятина, яловичина;

- Diamond Meat Processing LLC (P.O.Box 20754, Дубай, OAE) - заморожена, охолоджена - яловичина, баранина/ягнятина, курятина, м'ясні продукти, ковбаси;

- Emirates Meat (Galadari-Edam) LLC (P.O.Box 61036, вільна економічна зона Джебел Алі, Дубай, OAE) - заморожена, охолоджена, копчена - яловичина та курятина;

- Farmland Food Product LLC (P.O.Box 111985, Дубай, OAE) - охолоджена, заморожена - яловичина/телятина, баранина/ягнятина, курятина;

- IFFCO Group (P.O.Box 29220, Шарджа, OAE) - охолоджена, заморожена, копчена - яловичина/телятина, баранина/ягнятина, курятина, м'ясні продукти/ковбаси;

- Mecton Intenational Foods Co LLC (P.O.Box 27003, Дубай, OAE) - заморожена - курятина, телятина.

На упаковці має бути маркування арабською мовою, яке має містити:

- дату виробництва та кінцевий строк споживання;

- назву та торгівельну марку продукту;

- вагу нетто;

- країну походження;

- назву та адресу виробника.

Варто зазначити, що через високу конкуренцію, виведення на ринок ОАЕ та регіону м’яса та м’ясопродуктів вітчизняного виробництва потребуватиме значного часу та капіталовкладень.

Водночас, з досвіду Посольства, найбільш дієвим механізмом доступу на місцевий та регіональний ринок є регулярна участь у виставкових заходах та, у разі подальшої зацікавленості, відкриття в ОАЕ представництва компанії. Оптимальним для цього є вільні економічні зони країни, де дозволяється 100% власність нерезидентів та у яких в перспективі може бути розміщено склади чи виробничі потужності підприємства.

Опрацьовуючи можливість входження на еміратський ринок необхідно враховувати, що в ОАЕ, як і в інших країнах РСАДПЗ, існують певні обмеження, зокрема вимога, що лише фірми, які володіють місцевою торговельною ліцензією мають право на імпорт продукції на митну територію ОАЕ і тільки місцеві компанії, 51% і більша частка яких належить громадянам ОАЕ, мають можливість отримати таку ліцензію (виключення складають ВЕЗ країни). Вирішується це питання залученням місцевого торговельного агента, або встановленням партнерських відносин з громадянином ОАЕ.

Саме тому налагодження прямих довгострокових контактів з місцевими партнерами є важливим елементом вдалого ділового співробітництва. У цьому контексті регулярна участь у виставкових заходах надає гарну можливість пошуку нових та підтримання існуючих контактів з партнерами.

 Серед спеціалізованих виставкових заходів можна виділити наступні:

1.«Gulfood» (21-25 лютого 2016 року) - це масштабна виставка сільськогосподарських та харчових продуктів, інгредієнтів, напоїв і обладнання, що проходить у м. Дубай на щорічній основі. Відвідання заходу представниками вітчизняних ділових кіл дає змогу проводити зустрічі із потенційними партнерами та отримати уявлення щодо ринку пакувальних товарів і тари ОАЕ та Близького Сходу.

2.«AGRAme» (13-15 березня 2016 року) - сільськогосподарська виставка, яка складається з чотирьох взаємопов'язаних спеціалізованих галузевих виставок - агробізнес і рослинництво, тваринництво і птахівництво, рибальство та рибництво, садівництво та квітництво, а також супутніх товарів та обладнання.

3.«SIAL Middle East» (7-9 грудня 2015 року) - це масштабна виставка харчових продуктів, напоїв та обладнання, яка вперше була проведена у 2010 році в м. Абу-Дабі (ОАЕ) в рамках «SIAL Group» (проходять в Парижі, Монреалі, Шанхаї та Сан-Паулу) і є найбільшою мережею виставок продуктів харчування, супутніх товарів та обладнання у світі.

Разом з тим, Посольство України в Державі Кувейт доводить до відома, інформацію щодо механізму направлення зразків продукції до Держави Кувейт.

  Так, при терміновому надсиланні зразків продукції до Кувейту через міжнародні кур’єрські служби, в разі відсутності іншої можливості їх доставки до емірату, у якості отримувача зазначати виключно Посольство України в Державі Кувейт, без зазначення жодної контактної фізичної особи.

Згідно з кувейтським податковим законодавством, розмір ввізного мита становить не менше 5% від оціночної вартості вантажу, проте не менше його ринкової вартості на момент прибуття в митну зону Кувейту. При цьому, дипломатичні представництва, акредитовані в країні, звільняються від оподаткування. Таким чином, суттєво мінімізуються витрати, пов’язані з доставкою зразків вітчизняної продукції для презентаційних заходів в еміраті.

При цьому, зазначена пропозиція стосується виключно виставкових експонатів.

Водночас, відразу ж після оформлення відправлення в Україні, слід невідкладно інформувати Посольство з даного приводу та відіслати копії відправлених документів на електронну адресу дипустанови (emb_kw@mfa.gov.ua).

Це дасть змогу диппредставництву своєчасно підготувати усі необхідні документи для розмитнення вантажу за нульовою ставкою та уникнути сплати  дипустановою вартості його зберігання у митній зоні Кувейту.

При оформленні відправлення слід вказати наступні поштові реквізити Посольства України в державі Кувейт:

Embassy of Ukraine to the State of Kuwait

P.O. Box: 7588, Hawalli - 32096

Al-Surra area, Block 5, Str.1, Build. 37

Kuwait

Т: +965 25 31 85 07