АРВ Положення про організацію комунальних майданчиків для платного паркування
Аналіз регуляторного впливу
до проєкту рішення Нетішинської міської ради «Про затвердження Положення про організацію на території міста Нетішин комунальних майданчиків для платного паркування транспортних засобів».
І. Визначення проблеми
Проблема паркування транспортних засобів в м.Нетішин є актуальною у зв’язку із:
- перевантаженням руху на вулично-дорожній мережі міста внаслідок зростання кількості транспортних засобів;
- збільшенням кількості випадків порушення водіями Правил дорожнього руху в частині паркування транспортних засобів, що перешкоджає дорожньому руху, роботі спеціалізованих автомобілів, створює аварійні ситуації, ускладнює виконання механізованого прибирання проїжджої частини вулиць, тротуарів, шкідливо впливає на стан здоров'я населення;
- низьким рівнем дисципліни водіїв та культури паркування автотранспортних
засобів;
- недостатнім рівнем пропускної спроможності проїзної частини магістральних вулиць;
- підвищеними ризиками аварійності на окремих ділянках і перехрестях;
- збільшенням кількості випадків порушення водіями Правил дорожнього руху в частині паркування транспортних засобів, що перешкоджає дорожньому руху, роботі та проїзду спеціалізованих автомобілів, створює аварійні ситуації;
- неналежного благоустрою автомобільних доріг;
- відсутністю місць паркування транспортних засобів із впровадженням сучасних методів регулювання.
Положення має на меті впровадження системи платного паркування, якісне утримання майданчиків для паркування, нормативне регулювання, організацію, контроль, координацію системи паркування та особливості справляння плати за місця для паркування транспортних засобів на території міста Нетішин.
Проєкт підготовлено з метою забезпечення належного благоустрою вулиць та автомобільних доріг Нетішинської МТГ, збільшення пропускної спроможності проїзної частини вулиць, підвищення безпеки дорожнього руху та дисципліни водіїв, впорядкування транспортних засобів на вулицях міста Нетішин, підвищення культури паркування та дисципліни сплати збору за паркування, збільшення фінансових надходжень до бюджету Нетішинської міської територіальної громади.
Проблема поширюється в межах міста Нетішин і впливає на частину жителів та гостей міста, які мають власний автомобільний транспорт і змушені часто порушувати Правила дорожнього руху при паркуванні, суб'єктів господарської діяльності, які мають бажання надавати послуги з паркування автотранспорту на території міста Нетішин.
Проект регуляторного акта підготовлено з метою стабілізації роботи місць паркування, розташованих у місті, максимального забезпечення їх зайнятості та збільшення надходжень до місцевого бюджету.
Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Правил паркування транспортних засобів», враховуючи позитивний досвід використання майданчиків для платного паркування в інших містах, а також такі їх переваги, як зручність та легкість у використанні, вважається за доцільне запровадити поступовий перехід до застосування такого способу вирішення проблеми перевантаження транспортними засобами дорожньої мережі. Необхідно також врахувати особливості справляння збору за місця паркування транспортних засобів визначені Податковим кодексом України.
Визначення основних груп (підгруп), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
- |
Держава |
+ |
- |
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
- |
Проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття регуляторного акта, є важливою і не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки потребує нормативно-правового врегулювання. Нетішинською міською радою та її Виконавчим комітетом не приймались рішення щодо запровадження регулювання сфери платного паркування на території громади. До повноважень виконавчого комітету Нетішинської міської ради відповідно до Закону України «Про Місцеве самоврядування в Україні» належить прийняття рішень про розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування транспортних засобів та стоянок таксі на вулицях і дорогах населених пунктів, здійснення контролю за дотриманням визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування.
ІІ. Цілі державного регулювання
Розв’язання транспортних проблем міста Нетішин, запровадження надання послуг з паркування, збільшення надходжень коштів до бюджету Нетішинської МТГ шляхом підвищення дисципліни зі сплати послуг з паркування, забезпечення зручності користування послугами паркування для громадян, використання майданчиків для паркування з максимальною ефективністю за рахунок раціональної організації та введення нових інноваційних технологій оплати послуг та контролю за здійсненням оплати.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів
Під час підготовки зазначеного проєкту рішення розглянуто такі альтернативні способи досягнення цілей регуляторного акта:
Вид альтернативи |
Опис альтернатив |
Альтернатива 1
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Альтернатива є неприйнятною, оскільки неприйняття проєкту регуляторного акта викликає неврегульованість правових та організаційних відносин, пов’язаних з паркуванням транспортних засобів на території Нетішинської міської територіальної громади. |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Прийняття запропонованого проєкту регуляторного акта найбільш доцільна альтернатива. Створюються умови для організації, обладнання, функціонування та утримання майданчиків для платного паркування. Крім того, очікується надходження до місцевого бюджету у вигляді збору за паркування транспортних засобів. |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування
Вид альтернатив |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Безкоштовне паркування для власників транспортних засобів |
Відсутні. Також відсутній розвиток інфраструктури у сфері паркування |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Створення умов, які регулюють правовідносини щодо паркування та стоянки транспортних засобів у місті Нетішин. Зокрема, створення належної конкуренції на ринку надання послуг з паркування транспортних засобів. Можливість залучення приватного капіталу до створення та експлуатації місць для паркування. Збільшення надходжень до бюджету громади. Підвищення якості надання послуг з паркування транспортних засобів, здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі, залучення додаткових коштів для ефективного розвитку мережі майданчиків для паркування, їх благоустрою та впровадження сучасних методів організації. Реалізація прав осіб з інвалідністю на безоплатне користування майданчиками для платного паркування. |
Витрати часу, матеріальних ресурсів для: - облаштування потенційних місць для платного паркування; - підготовки регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур його опублікування; -.утримання інспекторів з паркування в структурі органу місцевого самоврядування; - поступовий перехід до автоматизованої системи оплати за користування місцями паркування. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернатив |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Безкоштовне паркування для власників транспортних засобів |
Відсутні
|
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Поява на території міста облаштованих паркувальних майданчиків. Надання власникам автотранспорту кваліфікованих послуг з користування майданчиками для платного паркування. Покращення естетичного вигляду та благоустрою міста. Підвищення рівня безпеки дорожнього руху та пропускної спроможності проїзних частин на території населеного пункту, забезпечення порядку паркувального процесу. Створення нових робочих місць та зайнятості громадян. Задоволення інтересів територіальної громади в частині врегулювання питання паркування. Підвищення ефективності використання комунального майна громади. Наявність зручних та зрозумілих способів оплати вартості послуг з паркування. |
Плата за паркування транспортного засобу на майданчику для платного паркування за прогнозований період паркування. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання
Кількість суб’єктів господарювання, які можуть виявити бажання щодо провадження підприємницької діяльності з надання послуг з паркування на паркувальних майданчиках у місті Нетішин є необмеженою.
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
- |
1* |
1* |
- |
2 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
- |
50% |
50% |
- |
100% |
*Станом на сьогодні під дію регулювання підпадатимуть два суб’єкти господарювання: балансоутримувач майданчиків для паркування та оператор. Завчасно неможливо визначити, яке саме підприємство виконуватиме функцію оператора, тому умовно беремо: балансоутримувач - комунальне підприємство, відноситься до середніх підприємств; оператор – умовно до малих, оскільки кількість паркомісць, що планується відвести для платного паркування складає 55 паркомісць.
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Відсутність необхідності розроблення та погодження схем ОДР майданчиків для паркування. |
Витрати на благоустрій територій, які могли бути відведені для організації платного паркування. |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Підвищиться привабливість розбудови об’єктів паркувальної інфраструктури (в т.ч. за рахунок приватного капіталу). Забезпечення рівних можливостей для суб’єктів господарювання в організації та подальшій експлуатації майданчиків для платного паркування; -надання можливості щодо впровадження погодженої схеми організації дорожнього руху Врегульованість правових норм та організаційних відносин, пов’язаних з паркуванням транспортних засобів на території міста Нетішин. Можливість залучення приватного капіталу до створення та експлуатації парковок. |
Додаткові витрати на введення в експлуатацію паркувальних майданчиків, виготовлення та погодження схеми організації дорожнього руху, витрати часу на ознайомлення з вимогами регуляторного акта. Сума витрат суб’єктів господарювання (балансоутримувачів) на виконання регулювання складатиме орієнтовно 2073576,00 грн. за перший рік регулювання |
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого й середнього підприємництва, що виникають внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)
Норма тривалості робочого часу на 2025 рік для п’ятиденного робочого тижня з вихідними у суботу та неділю при 40 годинному робочому тижні ( за умови, якщо воєнний стан буде продовжено до кінця 2025 року) – 2088 годин. Для розрахунку використовується розмір мінімальної заробітної плати, встановлений з 1 січня 2025 року: у місячному розмірі — 8000 гривень, у погодинному розмірі — 48 гривень. (ст. 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2025 рік»).
№ з/п |
Витрати |
За перший рік |
За п’ять років |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
2 |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів): *ставка збору за місця для паркування транспортних засобів, встановлена рішенням Нетішинської міської ради від 07.04.2023 № 34/1712 (сплачується балансоутримувачем до моменту визначення оператора), гривень |
2058480,00* |
10292400,00 |
3 |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
4 |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів дер-жавного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
5 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (доз-волів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо |
15000,00 |
15000,00 |
6 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
7 |
Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу
|
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
8 |
Інше (витрати робочого часу на отримання первинної інформації про вимоги регулювання), гривень |
96,00 |
96,00 |
9 |
РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8) гривень |
2073576,00 |
10307496,00 |
10 |
Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць |
1 |
1 |
11 |
Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регу-лювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10) гривень |
2073576,00 |
10307496,00 |
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Вид витрат |
У перший рік |
Періодичні (за рік) |
Витрати за п’ять років |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Вид витрат |
Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік) |
Витрати за п’ять років |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності в сплаті податків/ зборів): *ставка збору за місця для паркування транспортних засобів, встановлена рішенням Нетішинської міської ради від 07.04.2023 № 34/1712 (сплачується балансоутримувачем до моменту визначення оператора), гривень |
2058480,00* |
10292400,00 |
Вид витрат |
Витрати на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій за рік |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані з веденням обліку, підготовкою та подан-ням звітності державним орга-нам (витрати часу персоналу) |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Вид витрат |
Витрати на адміністру-вання заходів державного нагляду (контролю) (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік) |
Разом за рік |
Витра-ти за |
Витрати, пов’язані з адмініструван-ням заходів державного нагляду (конт-ролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо) |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Вид витрат |
Витрати на прохо-дження відповідних процедур (витрати часу, на експертизи) |
Витрати на отриман-ня дозволів, ліцензій, сер-тифікатів, страхових полісів |
Разом за рік (старто-вий) |
Витрати за |
Витрати на отримання адміністра-тивних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/ обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо (витрати на виготовлення та погодження схеми організації дорожнього руху для місць для паркування), гривень |
Додаткових витрат не передбачено |
15000,00 |
15000,00 |
15000,00 |
Вид витрат |
За рік (стартовий) |
Періодичні |
Витрати за |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські то-вари, тощо) |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Вид витрат |
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) |
Витрати за |
Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу |
Додаткових витрат не передбачено |
Додаткових витрат не передбачено |
Вид витрат |
У перший рік |
Періодичні (за рік) |
Витрати за п’ять років |
Інші витрати (витрати робочого часу на отримання первинної інформації про вимоги регулювання) |
2 год.*48,00 грн=96,00 грн |
Додаткових витрат не передбачено |
96,00 грн |
Сумарні витрати за альтернативами |
Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1.Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва |
х |
Альтернатива 2.Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва за перший рік регулювання, гривень |
2073576,00 |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу
досягнення цілей
Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:
4 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, але деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);
1 бал – цілі ухвалення регуляторного акта не досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибаль-ною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
1 |
За вказаної альтернативи проблема не може бути розв’язана. |
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акта |
4 |
Оптимальний варіант збалансування інтересів органів місцевого самоврядування, громадян та суб’єктів господарювання. Альтернатива 1 дозволяє повністю досягнути поставлених цілей , передбачених ПКМУ Про затвердження Правил паркування транспортних засобів №1342 від 03.12.2009 зі змінами. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу |
Альтернатива 1 Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Для громадян – економія коштів власників транспортних засобів на оплаті за послуги майданчиків для платного паркування. |
Втрати потенційних надходжень до місцевого бюджету, відсутність розвитку у сфері паркування. |
Альтернатива не вирішує поставлених цілей.
|
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акта |
Забезпечить розвиток громади у сфері надання послуг з платного паркування, покращить стан благоустрою. Забезпечить залучення суб’єктів господарювання до розвитку сфери паркування в Нетішинській міській територіальній громаді, створення додаткових робочих місць, збільшить надходження в місцевий бюджет. Підвищить рівень безпеки дорожнього руху, культури паркування та збільшить пропускної спроможності проїзних частин на відповідній території,
|
Прогнозовані витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва складатимуть 2073576,00 гривень на рік, для користувачів місць для платного паркування – штрафні санкції у разі порушення норм статті 152-1 КУпАП. |
Цей регуляторний акт забезпечить потреби у розв’язанні визначеної проблеми та відповідає принципам державної регуляторної політики. Прийняття регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
|
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
|
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін |
Переваги альтернативи 1 відсутні, оскільки відсутні позитивні зміни у випадку реалізації даної ініціативи, не забезпечується досягнення визначених цілей, не дозволяє покращити умови надання послуг платного паркування на території Нетішинської міської територіальної громади |
Х |
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акта |
Перевага обраної альтернативи обумовлена процесами, пов’язаними із забезпеченням збалансування інтересів балансоутримувачів майданчиків для паркування, надавачів послуг (операторів) паркування, користувачів майданчиками для платного паркування та органів місцевого самоврядування. Альтернатива спрямована на зростання рівня розвитку паркувального простору громади, підвищення інвестиційної привабливості розбудови об’єктів паркувальної інфраструктури.
|
На дію даного акта можливий вплив зовнішніх чинників – ухвалення змін та доповнень до діючого законодавства та норм в сфері паркування. При внесенні змін до норм чинного законодавства або прийнятті нових законодавчих актів у цій сфері, буде проведено моніторинг оцінки таких чинників та, у разі потреби, внесені відповідні зміни чи доповнення до регуляторного акта. |
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання
визначеної проблеми
Для розв’язання визначеної проблеми необхідно затвердити регуляторний акт - Положення про організацію на території міста Нетішин комунальних майданчиків для платного паркування транспортних засобів.
Прийняття зазначеного проєкту рішення дозволить забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування. А його застосування буде ефективним для вирішення проблем, зазначених в розділі I цього аналізу регуляторного впливу.
Затвердження цього регуляторного акту надасть можливість органам місцевого самоврядування здійснити заходи щодо благоустрою громади, збільшити надходження до бюджету, задовольнити підприємницький інтерес до цього виду господарської діяльності, залучити інвестицій у розвиток сфери паркування.
Запропонований спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм зазначеного регуляторного акту всіма учасниками правовідносин у сфері паркування.
Механізм складається з наступних заходів:
- розробка проєкту рішення регуляторного акта «Положення про організацію на території міста Нетішин комунальних майданчиків для платного паркування транспортних засобів» та аналізу регуляторного впливу до проекту рішення;
- оприлюднення проєкту рішення виконавчого комітету Нетішинської міської ради «Положення про організацію на території міста Нетішин комунальних майданчиків для платного паркування транспортних засобів» та аналізу регуляторного впливу до проєкту рішення з метою отримання зауважень та пропозицій;
- затвердження проєкту рішення регуляторного акта «Положення про організацію на території міста Нетішин комунальних майданчиків для платного паркування транспортних засобів» на засіданні виконавчого комітету Нетішинської міської ради;
- оприлюднення прийнятого рішення у встановленому законодавством порядку;
- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період від 01 грудня 2024 року до 30 січня 2025 року.
№ з/п |
Вид консультації (публічні консуль-тації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консуль-тації прямі- (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), Запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Робочі зустрічі |
5 |
Обговорено проблемні питання у сфері благоустрою територій та вироблення дієвих шляхів їх розв’язання: Відведення земельних ділянок, які можна використовувати для організації платного паркування транспортних засобів. Отримання пропозицій. |
2 |
Проєкт регуляторного акта оприлюднено на офіційному сайті Нетішинської міської ради у рубриці «регуляторна політика/проєкти для обговорення» |
Кількість необмежена |
Збір зауважень (пропозицій) від суб’єктів малого підприємництва до змісту проєкту регуляторного акта. |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі)
Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 1*.
*Станом на сьогодні під дію регулювання підпадатимуть два суб’єкти господарювання: балансоутримувач майданчиків для паркування та оператор. Завчасно неможливо визначити, яке саме підприємство виконуватиме функцію оператора, тому умовно беремо: балансоутримувач - комунальне підприємство, відноситься до середніх підприємств; оператор – умовно до малих, оскільки кількість паркомісць, що планується відвести для платного паркування складає 55 паркомісць.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 50% (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п’ять років |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів, інвентаря) Придбання обладнання: паркувальний автомат (без видачі решти орієнтовно 50000,00 грн.) в розрахунку 1 х 1 майданчик для паркування х всього п’ять майданчиків (одноразово). |
250000,00 |
0,00 |
250000,00 |
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування (витрати часу суб’єкта малого підприємництва х розмір мінімальної заробітної плати за одиницю часу) |
2*48=96 гривень |
96 гривень |
96*5%(прогнозований рівень інфляції)*5 років=504,00 гривень |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
- |
- |
- |
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
- |
- |
- |
5 |
Інші процедури Податки та збори: ставка збору за місця для паркування транспортних засобів, встановлена рішенням Нетішинської міської ради від 07.04.2023 № 34/1712, гривень |
2058480,00 |
2058480,00 |
10292400,00 |
6 |
Разом витрат, гривень Формула (рядки 1+2+3+4+5) грн. |
2308576,00 |
Х |
10542904,00 |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
1 |
1 |
1 |
8 |
Сумарно, гривень Формула:(рядок 6 х рядок 7) грн. |
2308576,00 |
Х |
10542904,00 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання: Витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм
|
48,00*4*1=192,0 |
- |
192,00 |
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання, грн.: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур |
- |
- |
- |
11 |
Процедури офіційного звітування (витрати часу на підготовку звітності Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х кількість звітних періодів у році – щоквартально) |
4*48,00*4=1936,00 |
1936,00 |
1936,00*5%(прогнозований рівень інфляції)*5 років=10164,0 |
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
- |
- |
- |
13 |
Інші процедури |
- |
- |
- |
14 |
Разом витрат (рядки 9+10+11+12+13) грн.
|
2128,00 |
Х |
10356,00 |
15 |
Кількість суб’єктів малого підприєм-ництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць*
|
1 |
1 |
1 |
16 |
Сумарно, гривень (рядки 14×15)
|
2128,00 |
Х |
10356,00 |
Бюджетні витрати
на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:
Виконавчий комітет Нетішинської міської ради
№ з/п |
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва) |
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу співробіт-ника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припа-дають на одного суб’єкта |
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулюван-ня |
Витрати на адмініст-рування регулювання*(за рік), гривень |
1 |
Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
|
Не передбачено
|
- |
- |
- |
- |
2 |
Поточний кон-троль за суб’єк-том господар-ня, що перебуває у сфері регулюв., у т.числі: - камеральні - виїзні |
Постійно (пп 7¹ п а) ст.30 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»)
|
- |
- |
- |
- |
3 |
Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
2 |
69,09 грн./год.
|
1 |
1 |
138,18 |
4 |
Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
1 |
69,09 грн./год.
|
1 |
1 |
69,09 |
5 |
Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання |
- |
- |
- |
- |
- |
6 |
Підготовка звітності за результатами регулювання |
- |
- |
- |
- |
- |
7 |
Інші адміністративні процедури |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Разом за рік |
Х |
Х |
Х |
Х |
207,27 |
|
Сумарно за п’ять років |
Х |
Х |
Х |
Х |
1036,35 |
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий), грн.
|
За п’ять років, грн. |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
2308576,00 |
10542904,00 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
2128,00 |
10356,00 |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядки 1+2) |
2310704,00 |
10553260,00 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулю-вання суб’єктів малого підприємництва |
207,27 |
1036,35 |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (рядки 3+4) |
2310911,27 |
10554296,35 |
5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого
підприємництва щодо запропонованого регулювання
Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачено.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється безстроковий, оскільки він має на меті врегулювання відносин постійного характеру, або до ухвалення нових нормативних актів. У разі потреби, за підсумками аналізу відстеження його результативності, змін до чинного законодавства України, до нього вноситимуться зміни.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта здійснюється у встановленому законодавством порядку за кількісними та якісними показниками з використанням статистичного методу одержання результатів відстеження.
Кількісні показники результативності дії акта:
- кількість суб’єктів господарювання, визначені операторами з платного паркування і уклали відповідні договори;
- кількість паркомісць, відведених для платного паркування у місті Нетішин;
- суми надходжень до бюджету громади збору за місця для паркування транспортних засобів;
Якісні показники результативності дії акта:
- забезпечення благоустрою місць паркування;
- покращення естетичного вигляду Нетішинської міської територіальної громади;
- збільшення пропускної здатності центральної проїжджої частини вулиці Нетішинської міської територіальної громади;
- підвищення безпеки дорожнього руху та дисципліни водіїв;
- -підвищення культури паркування.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта визначається кількістю осіб, що ознайомляться із зазначеним рішенням в офіційних засобах масової інформації – газеті «Нетішинський вісник» та на офіційному веб-сайті Нетішинської міської ради за результатами оприлюднення.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься
відстеження результативності дії регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження його результативності в строки, установлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до набрання чинності цього регуляторного акта шляхом одержання пропозицій до нього та їх аналізу.
Повторне відстеження результативності буде здійснено через один рік після набрання чинності даним регуляторним актом.
Періодичне відстеження здійснюватиметься один раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативности цього регуляторного акта, протягом строку його дії.
Відповідні відстеження результативності рішення будуть здійснюватися шляхом аналізу статистичних даних (статистичним методом) за допомогою порівняння кількісних показників.
Міський голова Олександр СУПРУНЮК