Розмір шрифту  Інтервал  Кольорова схема Вимкнути
  • Тобі, Нетішине:
    «Ти – дивовижний влітку й восени, у заметіль весняну чи зимову…»

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення сесії міської ради

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення сесії міської ради «Про затвердження Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Нетішинської міської ради»

 

  1. 1.      Визначення проблеми

             Розроблення рішення Нетішинської  міської ради «Про затвердження Порядку визначення та відшкодування збитків, власникам землі та землекористувачам на території Нетішинської міської ради» (далі – рішення), обумовлено тим, що у процесі господарської діяльності деякі суб’єкти господарювання та фізичні особи, порушуючи вимоги земельного законодавства, не здійснюють належним чином плати за землю, а відсутність механізму нарахування збитків дозволяє їм уникати відповідальності в частині відшкодування шкоди, завданої місцевому бюджету. Зазначений Порядок встановлює процедуру визначення та відшкодування розмірів збитків, заподіяних  внаслідок невикористання земельних ділянок та використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату за землю.

 

  1. 2.      Цілі державного регулювання

            1. Проект рішення спрямований на створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення розмірів та порядку відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам в місті Нетішин.

            2. Стимулювання вчасної та повної оплати за користування земельними ділянками фізичними та юридичними особами на території міста Нетішин.

            3. Збільшення надходження коштів до бюджету.

 

3. Механізми і заходи, які забезпечать розв'язання проблеми

        Розв’язання проблеми можливе шляхом прийняття та затвердження рішення міської ради «Про затвердження Порядку визначення та відшкодування збитків, власникам землі та землекористувачам на території Нетішинської міської ради».

       Прийняття Порядку дозволить врегулювати механізм нарахування та відшкодування збитків, визначити єдину процедуру відшкодування збитків, заподіяних  власникам землі внаслідок порушення вимог земельного законодавства, включаючи і неодержані доходи.

 

4.Обґрунтування неможливості розв'язання проблеми за допомогою діючих регуляторних актів

Прийняття рішення надасть змогу міській раді визначати та забезпечувати відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, заподіяних внаслідок порушення вимог земельного законодавства.

 

5. Визначення альтернативних способів досягнення цілей.

Серед альтернативних способів досягнення цілей даного регуляторного акту є збереження існуючого стану. Однак, дана альтернатива є неприйнятною, так як деякі суб’єкти господарювання та фізичні особи не здійснюють належним чином плати за землю, а відсутність механізму нарахування збитків дозволяє їм уникати відповідальності в частині відшкодування шкоди, завданої власнику землі.

Прийняття запропонованого проекту рішення забезпечить вирішення проблеми. Це є найбільш оптимальним і прийнятним. Перевага обраного способу досягнення цілей полягає в тому, що даним регуляторним актом визначено Порядок відшкодування збитків завданих внаслідок порушення порядку землекористування.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта, очікувані витрати та вигоди.

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Нетішинська міська рада

 

- виконання вимог чинного законодавства України;

- раціональне та ефективне землекористування;

- забезпечення обсягу надходжень до місцевого бюджету.

Витрати на оприлюднення регуляторного акту

Витрати на поштові повідомлення

Підприємства, установи та організації, суб’єкти підприємницької діяльності, фізичні особи, а також громадяни, у користуванні, власності  яких перебувають земельні ділянки у межах м. Нетішин

- виконання вимог чинного законодавства України;

- раціональне та ефективне землекористування;

 

Справляння плати за самовільне зайняття земельних ділянок та використання земельних ділянок з порушенням законодавства про плату за землю

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акту

Строк дії регуляторного акта необмежений. У разі зміни чинного законодавства або з інших причин, в регуляторний акт можна вносити зміни та доповнення.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись за наступними показниками результативності:

- кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюється   дія акта – підприємства, установи, організації та фізичні особи-підприємці, що використовують земельні ділянки;

- кількість укладених договір про відшкодування збитків;

- сума коштів, сплачених порушниками.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.

            1. Повторне відстеження проводиться через 1 рік після набуття чинності регуляторного акта.

2. Періодичне відстеження проводиться раз на три роки після повторного відстеження результативності.

            3. Для відстеження результативності регуляторного акта застосовуватимуться статистичні дані.

 

Зауваження та пропозиції від суб’єктів господарювання приймаються до                  17.00 год. 4 лютого 2013 року письмово за адресою: 30100, Хмельницька область, м.Нетішин, вул.Шевченка,1, каб.№ 19, тел. 9-00-93.