Розмір шрифту  Інтервал  Кольорова схема Вимкнути
  • Тобі, Нетішине:
    «Ти – дивовижний влітку й восени, у заметіль весняну чи зимову…»

АРВ до проєкту РА "Про правила додержання тиші в населених пунктах НМТГ" (нова редакція)

Аналіз регуляторного впливу

до проєкту наказу Нетішинської міської військової адміністрації

«Про Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади»

 

І. Визначення проблеми

Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання та з дотриманням вимог статей 8, 9, 31-38 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 (із змінами). Цей документ містить обґрунтування необхідності прийняття регуляторного акту – наказу Нетішинської міської військової адміністрації «Про Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади».

Частиною 7 статті 32 Закону України «Про систему громадського здоров’я» передбачено, що органи місцевого самоврядування затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (зокрема курортних, лікувально-оздоровчих, рекреаційних, заповідних) встановлюють заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму.

У 2019 році в процесі приєднання Старокривинської сільської територіальної громади до Нетішинської міської територіальної громади відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», утворилась Нетішинська міська територіальна громада з адміністративним центром у місті Нетішин, включивши до її складу села Новий Кривин, Старий Кривин Шепетівського району.

У зв’язку із збільшенням території об’єднаної територіальної громади, виникла необхідність врегулювання питання у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму на території усіх населених пунктів Нетішинської міської територіальної громади.

На сьогодні в м. Нетішин діють Правила додержання тиші у місті Нетішин, затверджені рішенням п’ятнадцятої сесії Нетішинської міської ради V скликання від 27 березня 2007 року № 29 «Про Правила додержання тиші у місті Нетішин». З часу їх прийняття відбулись певні зміни в законодавстві, що регулює дану сферу, а також додались населені пункти, не охоплені цим нормативним актом. Тому виникла необхідність переглянути Правила для приведення їх у відповідність до вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо використання та обігу піротехнічних виробів», Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та інших законодавчих та нормативних актів, що регулюють діяльність органів влади у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму.

Головна проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання, а саме прийняття зазначеного рішення - необхідність посилення контролю за дотриманням на місцевому рівні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту мешканців Нетішинської міської територіальної громади від шкідливого впливу шуму.

Відсутність єдиного нормативно- правового акта щодо додержання тиші на місцевому рівні суттєво ускладнює розв’язання цієї проблеми, тому прийняття зазначеного рішення забезпечить контроль за додержанням тиші в громадських місцях на території населених пунктів Нетішинської міської тергромади відповідно до чинного законодавства України.

Так, згідно зі статтею 182 КУпАП встановлена відповідальність за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях. Але, враховуючи відсутність Правил з додержання тиші в селах Старий Кривин та Новий Кривин Нетішинської МТГ, винних осіб неможливо притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 182 КУпАП у частині порушення вимог Правил додержання тиші.

Відносини у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму стосуються усіх верств населення.

Визначення основних груп (підгруп), на які проблеми справляють вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Держава

+

-

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

Проблема, яку пропонується вирішити в результаті прийняття регуляторного акту, є важливою для Нетішинської міської територіальної громади та не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів та діючих регуляторних актів, оскільки відповідно до чинного законодавства є компетенцією місцевих рад.

ІІ. Цілі державного регулювання

Проєкт акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної у першому розділі цього аналізу регуляторного впливу.

Метою розробки проєкту регуляторного акту є створення умов (нормативно-правових та організаційних) для захисту населення територіальної громади від шкідливого впливу шуму, забезпечення контролю за дотриманням на місцевому рівні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту мешканців територіальної громади від шкідливого впливу шуму.

Прийняття проєкту регуляторного акту забезпечить чітке визначення основних вимог щодо дотримання тиші в громадських місцях, багатоквартирних житлових будинках, попередження високих рівнів шумів. Тим самим прийняття проєкту регуляторного акту дасть можливість:

- захистити право мешканців на тишу;

- захистити населення територіальної громади від шкідливого впливу шуму;

- забезпечити контроль за додержанням тиші в громадських місцях та багатоквартирних житлових будинках на території Нетішинської міської територіальної громади;

- забезпечити виконання вимог діючого законодавства України у сфері додержання тиші.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки не відповідає вимогам чинного законодавства, а також не охоплює регулюванням населені пункти, які приєднані до громади відповідно до рішення сесії Нетішинської міської ради № 53/3611 від 26.03.2019 «Про надання згоди на добровільне приєднання Старокривинської сільської територіальної громади Славутського району до Нетішинської міської територіальної громади»

Альтернатива 2

Прийняття проєкту регуляторного акту «Про Правила додержання тиші в населених пунктах

Нетішинської міської територіальної громади»

Повністю відповідає потребам у вирішенні проблем.

Альтернатива є прийнятною, оскільки повністю відповідає чинному законодавству.

Дозволить:

- підвищити контроль за дотриманням громадянами та суб’єктами господарювання вимог нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму;

- урегулювати можливі соціальні конфліктні ситуації, що виникають внаслідок шкідливого впливу шуму, шляхом адаптації та викладення змісту Правил відповідно до чинного законодавства України; 

- привести Правила додержання тиші у відповідність до вимог чинного законодавства з урахуванням змін та доповнень;

- забезпечити наявність єдиного систематизованого нормативно-правового акту, який регулює відносини, що виникають у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму на території усіх населених пунктів громади.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

(органів місцевого самоврядування)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Вигоди відсутні. Проблеми на місцевому рівні залишаються невирішеними.

Витрати з місцевого бюджету відсутні.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту регуляторного акту «Про Правила додержання тиші в населених пунктах

Нетішинської міської територіальної громади»

Забезпечує вирішення проблемних питань в повному обсязі, а саме:

- забезпечення прав і законних інтересів громадян щодо додержання тиші на території громади;

- упорядкування та здійснення контролю за додержанням тиші в громадських місцях та багатоквартирних житлових будинках на території громади;

- запобігання та недопущення перевищення встановлених рівнів шуму та інших фізичних факторів на середовище життєдіяльності людини;

- встановлення єдиного загального регулювання відносин щодо додержання тиші на території усіх населених пунктів Нетішинської міської територіальної громади.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту, проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур його оприлюднення

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

1

2

3

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні, оскільки проблема залишається невирішеною.

Порушення норм громадського порядку, в тому числі правил дотримання тиші на територіях населених пунктів громади. Частина громадян не убезпечена від негативних наслідків впливу шуму тощо.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту регуляторного акту «Про Правила додержання тиші в населених пунктах

Нетішинської міської територіальної громади»

Захищеність прав і законних інтересів громадян щодо додержання тиші на території громади;

Упорядкування та здійснення контролю за додержанням тиші в громадських місцях та на захищених об’єктах;

Забезпечення сприяння дотриманню громадського порядку на території громади у вечірній та нічний час;

Підвищення культури поведінки в житлових будинках, місцях відпочинку та інших громадських місцях;

Витрати часу на ознайомлення з основними положеннями регуляторного акта

Витрати часу на повідомлення мешканців прилеглих квартир про початок та закінчення ремонтних робіт у разі їх проведення.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро (ФОП)

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

-

8

127

1428

1563

Питома вага групи в загальній кількості, відсотків

0.00

0,51

8,12

91,37

100

Примітка: * за наявними даними Державної служби статистики України та ДФС.

Під дію регулювання підпадають суб’єкти господарювання всіх форм власності, установи, підприємства, організації, що здійснюють діяльність та реалізують товари (послуги) на території Нетішинської міської ТГ (1563 од.). Для розрахунку оцінки впливу регулювання взято наявні статистичні дані про кількість діючих суб’єктів великого, малого й середнього підприємництва на території населених пунктів Нетішинської міської територіальної громади.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

Відсутні, оскільки реалізація положень акта не потребує додаткових матеріальних чи інших витрат

Альтернатива 2

Прийняття проєкту регуляторного акту «Про Правила додержання тиші в населених пунктах

Нетішинської міської територіальної громади»

- Встановлення примірного переліку заходів щодо попередження дії та зниження рівнів шуму до допустимих рівнів.

- встановлення випадків, на які певні вимоги щодо додержання тиші та обмеження певних видів діяльності не поширюються.

Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта, визначено окремо відповідно до додатку 2 Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта та наведено нижче.

 

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого й середнього підприємництва, що виникають внаслідок дії регуляторного акта
 (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

Норма робочого часу на 2024 рік становить при 40 годинному робочому тижні із двома вихідними на тиждень в умовах воєнного стану – 2096 годин. Для розрахунку використовується розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2024 року – 7100,00 грн., у погодинному розмірі – 42,60 грн. (Закон України «Про державний бюджет України на 2024 рік»).

з/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

2

3

4

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання  та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів дер-жавного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (доз-волів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших пос-луг,

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

7

Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу

 

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

8

Інше (витрати робочого часу на отримання первинної інформації про вимоги регулювання), гривень

42,60

42,60

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 +  7 + 8) грн.

42,60

42,60

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та    середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

8

8

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регу-лювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10) грн.

340,80

340,80

Примітка: Витрати на погашення адміністративних штрафів за порушення у сфері додержання тиші відсутні, оскільки через впровадження регулювання суб’єкти господарювання попереджені про необхідність дотримання Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади. У разі порушення суб’єктом господарювання Правил додержання тиші, до порушника застосовуються адміністративні стягнення за ст. 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

 

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності в сплаті податків/ зборів)

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

 

Вид витрат

Витрати  на ведення обліку, підготовку та подання звітності  (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з веденням   обліку, підготовкою та подан-ням звітності державним орга-нам (витрати часу персоналу) 

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

 

Вид витрат

Витрати на адміністру-вання заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень  (за рік)

Разом за рік

Витра-ти за
п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструван-ням заходів державного нагляду (конт-ролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо)

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

 

Вид витрат

Витрати на прохо-дження відповідних процедур (витрати часу, на експертизи)

Витрати на отриман-ня дозволів, ліцензій, сер-тифікатів, страхових полісів
(за рік – стартовий)

Разом за рік (старто-вий)

Витрати за
п’ять років

Витрати на отримання адміністра-тивних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/

обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

 

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні
(за наступний рік)

Витрати за
п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські то-вари, інвентар для благоустрою території тощо)

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за
п’ять років

Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу

х

х

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Інші витрати (витрати робочого часу на отримання первинної інформації про вимоги регулювання)

1 год.*42,60 грн=42,60

Додаткових витрат не передбачено

42,60

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1.Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

х

Альтернатива 2.Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

340,80

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу

досягнення цілей

Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, але деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 бал – цілі ухвалення регуляторного акта не досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибаль-ною системою оцінки)

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

1

2

3

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

1

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети.

Діючий документ не врегульовує відносини у сфері додержання тиші на території усіх населених пунктів громади.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту регуляторного акту «Про Правила додержання тиші в населених пунктах

Нетішинської міської територіальної громади»

4

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

У разі прийняття акта, задекларовані цілі забезпечать повною мірою досягнення поставленої мети стосовно затвердження Правил дотримання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади та громадських місцях, підвищення рівня самоврядного та громадського контролю щодо додержання тиші, захищеність прав і законних інтересів громадян щодо забезпечення тиші на території громади, недопущення перевищення встановлених рівнів впливу шуму та інших фізичних факторів на середовище життєдіяльності людини

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, вигоди для держави, громадян та суб’єктів господарювання відсутні.

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, додаткові витрати для держави, громадян та суб’єктів господарювання відсутні.

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту регуляторного акту «Про Правила додержання тиші в населених пунктах

Нетішинської міської територіальної громади»

У разі прийняття проєкту

для держави вигода заклю-чатиметься в реалізації положень Закону України «Про систему громадського здоров’я». Будуть створені умови для забезпечення захищеності прав та законних інтересів громадян щодо забезпечення тиші на території усіх населених пунктів Нетішинської міської ТГ.

Забезпечить встановлення примірного переліку заходів щодо попередження дії та зниження шуму до допустимих рівнів, та у зв’язку з цим зменшення невдоволення мешканців щодо недодержання режиму тиші суб’єктами господарювання.

Прогнозовані витрати для суб’єктів господарювання складатимуть 42,60 гривень на рік

У разі прийняття акта, заплановані цілі поступово будуть досягнуті повною мірою, що повністю забезпечить вирішення проблеми; установить зрозуміле загальне регулювання, не примножуючи кількості нормативно-правових актів з одного питання та зникне неврегульованість аспектів у сфері додержання тиші в усіх населених пунктах громади.

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо

переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

1

2

3

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

У разі неприйняття регуляторного акта, діючий документ не забезпечуватиме регулювання у сфері додержання тиші на території усіх населених пунктів Нетішинської МТГ та не забез-печуватиме виконання вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я». Застосування такого способу не є ефективним.

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, зовнішні чинники на дію запропонованого регуляторного акта відсутні.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту регуляторного акту «Про Правила додержання тиші в населених пунктах

Нетішинської міської територіальної громади»

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Прийняття такого регуляторного акта забезпечить:

- виконання вимог чинного законодавства

- поширення дії нормативно-правового акта органу місцевого самоврядування «Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади» на територію усіх населених пунктів громади.

-Зміни в діючому законодавстві;

-Упродовж деякого часу на дію регуляторного акта може впливати низька обізнаність суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія цього акта, щодо запровадження змін.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання

визначеної проблеми

Для розв’язання вищезазначеної проблеми, а саме врегулювання питань щодо створення належних умов для життєдіяльності мешканців усіх населених пунктів громади необхідно затвердити Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади відповідно до вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я». Зазначені Правила містять норми, якими чітко визначаються  основні вимоги до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та громадян під час здійснення будь-яких видів діяльності з метою запобігання утворенню шуму і зменшення його шкідливого впливу на здоров’я людини на території Нетішинської міської територіальної громади.

Індикатором вирішення проблеми є зменшення кількості адміністративних протоколів за ст. 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення та звернень громадян щодо порушення тиші. Позитивний ефект забезпечуватиметься за рахунок підвищення рівня самосвідомості громадян та суб’єктів господарювання внаслідок прийняття регуляторного акта та доведення його вимог до широкого загалу.

Упровадження регуляторного акта має позитивно вплинути на додержання громадського порядку та тиші на території Нетішинської міської територіальної громади. Правила створять умови для безпеки середовища життєдіяльності громадян громади, недотримання яких може негативно впливати на здоров’я і життя людини та майбутніх поколінь, а також сприятимуть посиленню контролю за дотриманням вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту мешканців громади від перевищення рівнів шуму, попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.

Прогнозується, що у разі прийняття регуляторного акту вдасться досягти максимального вирішення проблематики, визначеної в розділі 1 аналізу регуляторного впливу.

Упровадження Правил має забезпечити:

  • застосування їх усіма суб’єктами господарювання та громадянами;
  • здійснення відповідних організаційних, господарських, технічних, техно­логічних, архітектурно-будівельних та інших заходів щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами й правилами;
  • дотримання в прилеглих житлових та нежитлових приміщеннях рівня шуму, то не перевищував би установлені санітарні норми для денного й нічного часу;
  • установлення чітких вимог до організації роботи підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців та громадян при виконанні робіт, що призводять до виникнення шуму.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

- розробка проєкту регуляторного акта «Про Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади» та аналізу регуляторного впливу до проєкту;

- оприлюднення проєкту регуляторного акта «Про Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади» та аналізу регуляторного впливу до проєкту з метою отримання зауважень та пропозицій;

- погодження проєкту регуляторного акта «Про Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади» із уповноваженим органом – Державною регуляторною службою України;

- затвердження проєкту регуляторного акта «Про Правила додержання тиші в населених пунктах Нетішинської міської територіальної громади»;

- оприлюднення прийнятого регуляторного акта у встановленому законодавством порядку;

- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого регуляторного акта.

Запропонований механізм дії проєкту регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, прозорості, передбачуваності, збалансованості.

           Таким чином, вирішення вищезазначеної проблеми буде розв'язано шляхом прийняття відповідного наказу Нетішинської міської військової адміністрації, з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» та інших актів законодавства.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

         1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проводяться розробником у період з “25” грудня 2023 року до "31" січня 2024 року.

з/п

Вид консультації (публічні консуль-тації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консуль-тації прямі- (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), Запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

2

3

4

1

Робочі зустрічі з керівниками комунальних підприємств громади

5

Отримання актуальної інформації щодо стану забезпечення дотримання тиші у громадських місцях та на території Неселених пунктів громади

2

Проєкт регуляторного акта оприлюднено на офіційному сайті Нетішинської міської ради у рубриці «регуляторна політика/проєкти для обговорення»

1555

Збір зауважень (пропозицій) від суб’єктів малого підприємництва до змісту проєкту регуляторного акта.

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі)

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 1555, у тому числі малого підприємництва – 127, та мікропідприємництва (ФОП) – 1428.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 99,49%   (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

 

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

з/п

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні

(за наступний рік)

Витрати за п’ять років

1

2

3

4

5

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва  на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів, інвентаря)

Придбання шумоізоляційного обладнання, заміна пристроїв, машин та механізмів з мінімальним шумоутворенням тощо здійснюється за необхідністю та на власний розсуд суб’єктів господарювання,

Розрахувати кількість витрат за формулою не вбачається можливим.

 

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

5

Інші процедури: Витрати часу на повідомлення органів правопорядку при виявленні порушників на підвідомчій території суб’єкта господарювання (вартість 1,0 год часу* кількість витраченого часу* кількість випадків на рік)

42,60*0,25*1=

10,65

10,65

10,65*

*-зростання кількості випадків правопорушень в подальшому не прогнозується, оскільки зросте рівень обізнаності громадськості щодо необхідності додержання тиші

6

Разом витрат, гривень

Формула (рядки 1+2+3+4+5) грн.

10,65

Х

10,65

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1555

1555

1555

8

Сумарно, гривень

Формула:(рядок 6  х  рядок 7) грн.

16560,75

Х

16560,75

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання:

Витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

 

1*42,60*1=42,60

42,60

42,60

10

Процедури організації виконання вимог регулювання, грн.: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

11

Процедури офіційного звітування

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

13

Інші процедури

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не передбачено

14

Разом витрат (рядки 9+10+11+12+13) грн.

 

42,60

Х

42,60

15

Кількість суб’єктів малого підприєм-ництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць*

 

1555

1555

1555

16

Сумарно, гривень (рядки 14×15)

 

66243,00

Х

66243,00

 

Бюджетні витрати

на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Виконавчий комітет Нетішинської міської ради

з/п

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробіт-ника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припа-дають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулюван-ня

Витрати на адмініст-рування регулювання*(за рік), гривень

1

Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

Не передбачено

-

-

-

-

2

Поточний кон-троль за суб’єк-том господар-ня, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

- камеральні

- виїзні

Не передбачено

-

-

-

-

3

Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

Не передбачено

-

-

-

-

4

Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

Не передбачено

-

-

-

-

5

Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

Не передбачено

-

-

-

-

6

Підготовка звітності за результатами регулювання

Не передбачено

-

-

-

-

7

Інші адміністративні процедури

Не передбачено

-

-

-

-

 

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

-

 

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

-

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

з/п

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), грн.

За п’ять років, грн.

1

2

3

4

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

16560,75

16560,75

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

66243,00

66243,00

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядки 1+2)

82803,75

82803,75

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулю-вання суб’єктів малого підприємництва

-

-

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (рядки 3+4)

82803,75

82803,75

 

5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі оцінки очікуваних витрат суб’єкта малого підприємництва на виконання запланованого регулювання вбачається, що сума є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потребує.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється безстроковий, оскільки він регулює відносини, які мають постійний характер, або до ухвалення нових нормативних актів. У разі потреби, за підсумками аналізу відстеження його результативності, впровадження змін у чинному законодавства України, до нього вноситимуться зміни.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основним показником результативності регуляторного акта є повне забезпечення прав і законних інтересів громадян щодо додержання тиші на території громади і в громадських місцях, недопущення перевищення рівнів впливу шуму та інших фізичних факторів на середовище життєдіяльності людини.

Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі прогнозовані показники:

№ з/п

Показники результативності

Одиниця виміру

Прогнозоване значення

1

2

3

4

5

 

За перший рік

За п’ять років

1

Кількість протоколів про адміністративні правопорушення, складених за ст.182 КУпАП

од.

0

0

2

Кількість суб'єктів господарювання, на яких розповсюджується дія акта

од.

1563

1563

3

Кількість звернень мешканців громади щодо порушень тиші

од.

0

0

4

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта**

%

100

100

5

Розмір надходжень коштів до бюджету громади, пов'язаних з дією акта

тис. грн

Розмір надходжень залежить від кількості складених адміністративних протоколів*

Розмір надходжень залежить від кількості складених адміністративних протоколів*

6

Рівень контролю за додержанням тиші в громадських місцях та багатоквартирних житлових будинках громади

%

100

100

 

Примітка: *Стаття 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення  за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях передбачає попередження або накладання штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладання штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладання штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

**Доведення до відома населення вимог регуляторного акта, а також проведення виховної роботи серед різних вікових груп населення має забезпечити формування правомірної поведінки громадян і тим самим вплинути на зменшення відповідних правопорушень.

На підставі даних, отриманих при проведенні відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття, можна буде зробити висновки про досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження його результативності в строки, установлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цього регуляторного акта, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта, шляхом одержання пропозицій до нього та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності буде здійснено через один рік після набрання чинності даним регуляторним актом.

Періодичне відстеження здійснюється один раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього регуляторного акта, протягом строку його дії.

Відповідні відстеження результативності рішення будуть здійснюватися шляхом аналізу статистичних даних (статистичним методом) за допомогою порівняння кількісних показників.