Електронна система управління ризиками при адмініструванні ПДВ
Нетішинське відділення Славутської ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області повідомляє, що з 1 липня повноцінно запрацювала електронна система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка автоматично буде зупиняти реєстрацію ризиками податкових накладних.
Запровадження системи автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН (СМ КОР) визначено пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу з квітня 2017 року.
СМ КОР побудовано з використанням критеріїв, визначених наказом МФУ від 13.06.2017 №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за № 753/30621.
СМ КОР здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо по кожному виду економічної діяльності, якщо комісією ДФС прийнято рішення про врахування такої інформації.
У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв наказу, – реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
З метою доступного та системного проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо запровадження електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ (системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (СМ КОР)) НАДАЄМО ВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПОДАТИ У РАЗІ БЛОКУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ НАКЛАДНОЇ:
— договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами;
— договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податків для здійснення господарської операції;
— первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
— розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
— документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно – правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.